loading...
زیبایی نیوز
آخرین ارسال های انجمن
زیبایی نیوز بازدید : 434 شنبه 17 آبان 1393 نظرات (4)
پیر شدن یا چروک شدن پوست، روندی طبیعی است كه با افزایش سن و كم شدن كلاژن پوست مرتبط است؛ اما نوع پوست افراد و مسائل ژنتیكی، عواملی مانند اشعه‌های مضر آفتاب، دخانیات و خشكی پوست نیز می‌توانند در تشدید و تسریع آن نقش داشته باشند.‌هرچه پوست خشك یا به عبارت صحیح‌تر، كم‌آب‌تر باشد، بروز چروك‌ها هم بیشتر دیده می‌شود. برعكس در افرادی كه پوست‌شان قوام، رطوبت و آب بیشتری دارد و به اصطلاح پوست چرب‌تری دارند، كمتر و دیرتر دچار چروك دور لب هستند.
از دیگر عوامل ایجاد و تشدیدكننده چروك دور لب، تغذیه نامناسب است. كسانی كه كمتر آب، مایعات، میوه و سبزیجات مصرف می‌كنند، بیشتر در معرض بروز چروك هستند.
بروز این چروك‌ها به شكل و فرمی كه لب‌ها بیشتر به خود می‌گیرند، نیز بستگی دارد. افرادی كه سیگار یا قلیان می‌كشند، به علت حالت خاصی كه برای پك زدن به لب‌های خود می‌دهند، برای ایجاد چروك لب مستعدتر هستند.
برای جلوگیری از ایجاد چین و چروك می‌توان با روش‌های مختلفی كه كلاژن‌سازی پوست تحریك می‌شود، این مشكل را رفع كرد. خوردن میوه و سبزی و البته غذاهای حاوی امگا۳، آنتی‌اكسیدان و ویتامین E در تقویت و میزان كلاژن‌سازی نقش موثری دارد.
همچنین استفاده از ضدآفتاب در طول سال مانع تخریب این نواحی توسط اشعه‌های مضر UV می‌شود.
مصرف نكردن سیگار و دخانیات نیز بسیار موثر است، اما درمان خانگی نیز از جمله روش‌های بسیار كم‌هزینه و ارزان‌قیمت با تاثیر بسیار زیاد است كه می‌تواند نقش قابل توجهی در كاهش این چروك‌ها ایفا كند.‌
_ یكی از ساده‌ترین روش‌ها این است كه هر شب قبل از رفتن به رختخواب اطراف دهان را با روغن نارگیل ماساژ دهید.‌
_ سفیده تخم‌مرغ سرشار از ویتامین و پروتئین است و استفاده از آن پوست را سفت كرده و به كاهش چین و چروك كمك می‌كند، بنابراین هر چند بار سفیده تخم‌مرغ را اطراف لب‌ها بمالید و پس از خشك شدن بشویید.
_ مخلوطی از پوره موز و كمی عسل تهیه كنید و آن را روی خط‌ها بمالید و پس از چند دقیقه بشویید. موز سبب جوان‌سازی پوست می‌شود.‌ می‌توانید قاشق ماست، یك قاشق آبلیموی تازه و یك قاشق عسل را با هم تركیب كرده و ماسكی تهیه كنید.
_ برای افزایش تاثیر این ماسك چند عدد كپسول ویتامین‌E نیز به آن اضافه كنید و آن را روی قسمت‌های پرچین و چروك زده و ۱۵ دقیقه بعد پوست خود را بشویید.
_ همچنین انجام ورزش‌های لب مانند درآوردن زبان، حركت دادن لب‌ها به سمت چپ و راست صورت و تكرار كردن حروف صدادار برای پیشگیری و درمان چین و چروك دور دهان موثر است
زیبایی نیوز بازدید : 265 پنجشنبه 28 دی 1391 نظرات (1)

کلینیک زیبایی/دکتر محمد شیزرپور/متخصص پوست و مو/عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران

 

اثر تغذیه روی سلامت انسان کاملا مشخص و به اثبات رسیده و برای حفظ سلامت، ضروری است. همچنین تغذیه نامناسب در ایجاد بیماری‌های مختلف از جمله بیماری‌های قلبی-عروقی می?شود، اما مطالعات علمی، اثر مستقیم تغذیه و نوع غذا را روی پوست نشان داده‌اند…

 

زیبایی نیوز بازدید : 292 پنجشنبه 28 دی 1391 نظرات (0)

نگاه متخصص پوست و مو/دکتر محمدعلی نیلفروش‌زاده/رییس مرکز تحقیقات پوست و سلولهای بنیادی

بر اساس نتایج تحقیقات جهانی متخصصان پوست، ویتامین‌ها، موادمغذی، آنتی‌اکسیدان‌ها و دیگر ذخایر غذایی به‌طور مستقیم روی پوست تاثیر زیادی می‌گذارند…

زیبایی نیوز بازدید : 195 پنجشنبه 28 دی 1391 نظرات (0)

چگونه سریع وزن کم کنیم بطوری که بازگشتی نداشته باشد

 

همه ما دوست داریم که به سرعت وزنمان را کاهش دهیم. هیچ چیز اشتباه تر از این نیست که هر روز با رژیم غذایی تان در کشمکش باشید، برای رعایت قوانین کاهش وزن به خودتان تبریک بگویید سپس متوجه شوید که باید این کار را به صورت طولانی مدت ادامه دهید. اکثر ما حتی یک روز را هم نمی توانیم مدیریت کنیم.


درحقیقت دلایل ژنتیکی پشت این قضیه نهفته است. آیا نداشتن اراده نمی تواند دلیل آن باشد؟ اما ما در این مقاله قصد داریم نکاتی را جهت کاهش وزن سریع متذکر شویم. اگر نکات زیر را رعایت کنید به شما قول می دهیم هر هفته حدود ۲ کیلو کم کنید.

زیبایی نیوز بازدید : 573 چهارشنبه 27 دی 1391 نظرات (0)

 

چهل سال با پوستی زیباشما بایستی از همین حالا در جریان پیش‌رفت‌های مراقبت‌های پوستی قرار گیرند. برای داشتن پوستی زیبا راهنمایی‌های شکست‌ناپذیر ما را پیش رو قرار دهید.
برای بیشتر ما، این‌که پوستمان هنگام صبح چه‌طور به نظر آید، درست مثل وضعیت آب و هوا در این‌که چطور روزی را پیش رو خواهیم داشت اثر می‌گذارد. از رختخواب که بلند می‌شویم، جلوی آینه می‌رویم و طوری به تصویرمان در آینه نگاه می‌کنیم، گویی که از پنجره به بیرون خیره شده‌ایم. چگونه روزی را پیش رو خواهیم داشت؟ یک روز روشن و آرام؟ یا رگباری از اتفاقات پیش‌بینی نشده؟ مه رقیقی از خطوط باریک؟ یا توده‌ی سیاهی از لکه‌های تیره؟
برای پاسخ گفتن به این سؤال شما که چگونه به افق‌های روشن‌تری در مراقبت‌های پوستی دست یافت، ما پای صحبت بهترین متخصصین پوست سراسر آمریکا نشسته‌ایم و از آنان خواسته‌ایم تا راهنمایی‌های سرراست، صریح و آسانی را برای تمامی سنین ارائه دهند.
زیبایی نیوز بازدید : 221 دوشنبه 25 دی 1391 نظرات (0)

آشنایی با برخی انواع رژیم های غذایی معتبر در جهان

 سبزیجاتی که به سالم غذا خوردن شما کمک می کنند

 

  کنگر فرنگی

كنگرفرنگي‌هايي را انتخاب کنیدكه علاوه بر رنگ سبز تیره، سنگین و برگ‌های آن محکم به هم چسبیده باشند، طوری که هنگام جدا کردن برگ ها از يكديگر صدای شكستن آن را بشنويد.   

کنگر فرنگی را می توانید در یک کیسه پلاستیکی در داخل یخچال تا پنج روز نگه داری کنید.

 

  مارچوبه

زیبایی نیوز بازدید : 235 دوشنبه 25 دی 1391 نظرات (0)

 

ورزش کردن

 در دوران بارداری، حداقل هفته ای سه بار و هر بار 30 دقیقه ورزش کنید، به‌ویژه ورزش هایی مثل پیاده روی یا شناکردن. البته دقت داشته باشید که ورزش را در حد متعادل انجام دهید و سعی کنید در انجام کارهای روزانه فعالیت بیشتری کنید، به عنوان مثال:

·   هر وقت که می توانید، به جای آسانسور از پله استفاده کنید؛

·   ماشین تان را کمی دورتر از محل مورد نظر پارک کنید تا بیشتر پیاده روی کنید؛

·   سعی کنید که به باغبانی و امور مربوط به باغچه بپردازید.

 رژیم غذایی متعادل و سالم

تعداد صفحات : 15

درباره ما
Profile Pic
همه چیز درباره زیبایی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 481
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 21
  • تعداد اعضا : 108
  • آی پی امروز : 115
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 218
  • باردید دیروز : 189
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 741
  • بازدید ماه : 741
  • بازدید سال : 37,625
  • بازدید کلی : 379,107
  • کدهای اختصاصی