loading...
زیبایی نیوز
آخرین ارسال های انجمن
زیبایی نیوز بازدید : 439 سه شنبه 05 اردیبهشت 1391 نظرات (1)

در این بخش میتوانید پرسش هایی مرتبط با پوست را مطالعه نمایید.لطفا" برای مطالعه این بخش به ادامه مطلب بروید.

*-آیا مالیدن شیر بر روی پوست مفید است؟ (مثلاً استفاده از آن به عنوان ماسک).
**-بله شیر یکی از موادی است که در پایه بسیاری از ماسک‌ها استفاده می‌شود. برای پوست‌های خشک بهتر است از شیرهای پرچرب و برای پوست‌های متوسط از شیر معمولی یا کم‌چرب استفاده گردد.
*-لطفاً در مورد عوارض کرم ترتینوئین و موارد مصرف آن توضیح دهید.
**-ترتینوئین یا اسید ویتامین A، داروی انتخابی برای آکنه‌های غیرالتهابی (جوش‌های غیرالتهابی) است. بیمار جهت درمان باید ابتدا پوست ناحیه مورد نظر را با آب و صابون شسته و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بعد (جهت کاهش اثرات تحریکی دارو) داروی فوق را استفاده کند. فرم لوسیون و محلول دارو قوی‌تر ولی تحریک‌کننده‌تر است؛ اما فرم کرم یا ژل آن ملایم‌تر می‌باشد.
جهت پوست‌های چرب کرم و پوست‌های خشک ژل استفاده می‌شود. طی مصرف این دارو، ممکن است التهاب ایجاد شده و به‌طور گذرا آکنه (جوش‌ها) تشدید شود.

مصرف مداوم موضعی منجر به نازک شدن لایه شفافی می‌شود و پوست را نسبت به آفتاب‌سوختگی و آسیب‌های ناشی از‌ آفتاب و تحریک ناشی از باد، سرما یا خشکی مستعد می‌کند. مواد تحریک‌کننده‌ای مثل داروهای بندآورنده خون، الکل و صابون‌های‌آکنه معمولاً در طی مصرف طولانی این دارو تحمل نمی‌شود؛ بنابراین بهتر است از مصرف صابون‌های مخصوص آکنه یا ساینده اجتناب کرد. برای به حداقل رساندن سوزش و خارش احتمالی باید قبل از استعمال، حداقل ۲۰ تا ۳۰ دقیقه با شستن صورت فاصله انداخت.

بیمارانی که در آب و هوای سرد و خشک زندگی می‌کنند، باید آن را ابتدا به صورت یک روز در میان تا دو روز در میان شروع کرده و در صورت عدم ایجاد خارش و سوزش به هر شب برسانند. از مالیدن این دارو به گوشه‌های بینی و دهان و چشم‌ها باید اجتناب کرد. همچنین چانه به علت حساسیت زیاد اولین ناحیه‌ای است که دچار قرمزی و پوسته‌ریزی می‌شود. در طی ماه‌های تابستان در صورتی که زیاد در معرض آفتاب قرار می‌گیرید، حتماً از کرم‌های ضدآفتاب قوی استفاده کنید. در چندین هفته اول درمان ممکن است آکنه شدت پیدا کند که این مسأله گذرا است و با ادامه درمان بهبود می‌یابد. در صورت بروز پوسته‌ریزی و قرمزی شدید بایستی دفعات و مصرف دارو به یک تا سه روز در میان کاهش و مجدداً به تدریج دفعات مصرف افزایش یابد.

*-سلام، من که پوستم چرب است و جوش‌های ریز دارم، ضد آفتاب اس‌-وی-آرچه طور کرمیه؟
**-تمامی پوست‌ها (خشک، معمولی، چرب) جهت محافظت نیاز به ضدآفتاب دارند و نیم ساعت قبل از خروج از منزل باید آن را روی تمامی صورت مالید. البته دور چشم مستثنی است و ضدآفتاب دور چشم متفاوت است. برای پوست‌های چرب، ضدآفتاب‌های فاقد چربی باید استفاده شود. کرم ضدآفتاب SVR (اس- وی- آر) هم یکی از کرم‌های ضدآفتاب مورد قبول اکثر پزشکان می‌باشد که نوع فاقد چربی آن برای پوست شما مناسب است.
*- آیا آندومتر و آندومتریوز با هم متفاوت است و درمان آن چگونه می‌باشد و ‌آیا با جراحی درمان می‌شود؟
**-بافت طبیعی رحم را اندومتر گویند و وجود بافت اندومتر فعال در هر نقطه‌ای خارج از محل طبیعی (رحم) را اندومتریوز گویند که شایع‌ترین محل گرفتاری آن در ۵۰ درصد موارد، داخل لگن است و از‌ آن میان گرفتاری تخمدان‌ها در حدود ۴۰ درصد کل موارد اندومتریوز را شامل می‌شود. حدود ۱ تا ۲ درصد زنان به این بیماری مبتلا می‌شوند و میزان شیوع آن در سنین باروری حدود ۱۰ درصد و در زنان نازا حدود ۲۵ الی ۴۰ درصد است. این بیماری عامل ۵ تا ۱۵ درصد موارد نازایی زنان بوده و شیوع سنی آن ۲۵-۴۵ سالگی است. علائم و نشانه‌های بیماری بسیار متغیر و بر حسب عمل گرفتاری و شدت بیماری متفاوت است. در حدود ۴۰ درصد موارد با علائم قاعدگی دردناک، مقاربت دردناک و نازایی ظاهر می‌شود.
درد قاعدگی در این افراد از یک روز قبل از قاعدگی شروع و حدود سه روز ادامه دارد و اکثراً به داروهای ضد درد رایج جواب نمی‌دهد و تمام لگن را می‌گیرد. در مواردی که دستگاه گوارش، خصوصاً کولون نزولی را درگیر می‌کند، علایم به صورت دردهای کراپی شکمی وجود خون در مدفوع، نفخ شکم و اسهال یا یبوست دوره‌ای مشخص می‌شود. تشخیص قطعی به کمک «لاپاراسکوپی یا لاپراتومی» و انجام پیوپسی امکان‌پذیر است. درمان در ابتدا به‌صورت دارویی است. در موارد مقاوم به درمان‌های طبی، یا اندومتریوزهای تخمدانی بیشتر از یک سانتی‌متر و یا چسبندگی و انتشار وسیع به سایر بافت‌ها، باید اقدام به جراحی و برداشت بافت ناحیه مبتلا کرد.

در زنان بالای ۳۵ سال یا بیماری که قصد بارداری ندارد، درمان انتخابی، عمل جراحی و برداشتن رحم با لوله‌های رحمی و تخمدان‌هاست. موارد اندومتریوز خارج لگنی نیز معمولاً با مصرف دارو برطرف می‌شود.

*-مدتی میشه که روی بینی و اطراف دونه های سیاهی زده چطوری میتونم برطرف کنم این مشکل را ؟؟
**-برای از بین بردن ؛پاک کردن این دانه های سیاه بهتر است از اسکراب و همچنین کرمهای لایه بردار استفاده کنید .
کرمهای اسکراب حاوی موادی است که مقداری سطح پوست که سلولهای مرده و چربی و مواد مانده روی پوست را می ساید. این کرمهای دارای مواد ماسه مانند هستند که با ماساژ دادن در روی سطح پوست باعث سایش میشوند. مارکهای مختلف ایرانی و خارجی با قیمتهای متنوعی وجود دارد. انواع مختلف این کرمها معمولاْ نتایج در حدود یکسانی دارند و مهم استفاده صحیح از آنها است. در آخر حمام که پوست خوب آبدار می باشد باید از کرم بمدت حدود پنج دقیقه استفاده کرد. بعد از مالیدن کرم در نواحی منافذ دار و دارای نقاط سیاه باید ماساژ داده شود تا این مواد ماسه مانند این نقاط و منافذ را تمیز کنند.
و همینطور کرم آ اچ آ لایه بردار است و در ازبین بردن لک هم مورد استفاده قرار میگیرد.کرمهای لایه بردار ظریف ( آ اچ آ با درصدهی مختلف وجود دارد که بسته به نوع پوست باید انتخاب شود.)
*-سوال دیگه:
۱- اسکراب و کرم آ اچ آ که معرفی کردید را باید با هم استفاده کنم یا اسکراب و یا کرم آ اچ آ به تنهایی کافیست؟
۲- بعد از حمام پوست صورت به خصوص بینی , دور لب و بین انگشتان دستم یک حالت خشکی و پوست پوست میشود چه کار میتوان کرد برای رفع این مشکل؟
**-اسکراب اگر همراه با آ اچ آ باشد بهتره ولی این نیست که اسکراب تنها مفید نیست.

از صابون خنثی یعنی نه اسیدی نه قلیایی استفاده کنید.بعد از هر بار شستشو از کرمهای نرم کننده وبطور مکرر استفاده کنید .برای دستهاتون توصیه می کنم قبل از خواب کرم مرطوب کننده بزنید و بعد از آن دستهاتونو توی پلاستیک قرار بدین و بزارید کاملا عرق کنه بعد از اون نتیجه را خواهید .
برای خشکی دور لب هم خوب علل دیگر را نباید از نظر دور داشت .از کرمهای نرم کننده لب استفاده کنید و از زدن لب پرهیز کنید.روی بینی کرم ویتامین آ-د بزنید. در صورتی که با این روشها بهتر نشدید به متخصص پوست مراجعه کنید.
منبع : زیباشو
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط alireza در تاریخ 1348/10/11 و 20:53 دقیقه ارسال شده است

سلام
وبلاگ خوبي داري اگر مايل به تبادل لينک هستي به آدرس زير بيا تا با هم تبادل لينک کنيم
رنگ گوگل من 1/10
پيج رنگ 4/10


http://melatfilm.vcp.ir/?page=nb114g


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
همه چیز درباره زیبایی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 481
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 54
  • تعداد اعضا : 108
  • آی پی امروز : 203
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 331
  • باردید دیروز : 253
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,573
  • بازدید ماه : 1,573
  • بازدید سال : 38,457
  • بازدید کلی : 379,939
  • کدهای اختصاصی