loading...
زیبایی نیوز
آخرین ارسال های انجمن
زیبایی نیوز بازدید : 937 پنجشنبه 28 دی 1391 نظرات (0)

جواب مشاوره های دکتر صداقت پیشه

سوال:

با سلام

دختری هستم ۲۹ ساله تقریبا سه ساله که صورتم جوش میزنه تصمیم گرفتم میکرو کنم.دکترم میگه که اگر میکرو رو با دارو همزمان انجام بدم دیگه جوش ها برنمیگردن میخواستم ببینم ایاً بعد از میکرو در اثر اضطراب و یا استفاده از مواد غذایی شیرین و چرب بازهم جوش میزنم

پاسخ:

با سلام  میکرودرم ابریژن اثری در درمان جوش ندارد . واز ان مهمتر در پیشگیر ی از عود مجدد نیز نقشی ندارد .مهمترین کاربرد این دستگاه کمک به ترمیم جای جوش است و بهتر است وقتی جوشها بهبود یافتند استفاده شود .انچه در پیشگیری از عود مجدد جوش مهم است رعایت دوره کامل درمان جوش می باشد

———————————————————————-

سوال:

سلام

زنی ۳۶ ساله هستم .

۱) در کمرم یک کیست دارم حدودا اندازه فندق .می خواستم ببینم شما عمل می کنید یا خیر و نحوه عمل به چه صورتی است ؟

۲) جای جوش روی دوطرف صورتم وپیشانی مانده است

۳)پایین تر از گردن وروی بازوهایم چند جای جوش که به صورت گوشت اضافی و قرمز رنگ وجود دارد .

لطفا میزان زمان تقریبی درمان و هزینه رااعلام بفرمایید تا مطلع شوم .

متشکرم .

پاسخ:

باسلام درمان کیست به کمک جراحی توسط همه متخصصین پوست از جمله اینجانب انجام می شود و همچنین جای جوش و اسکار که با لیزر قابل انجام است

———————————————————————-

سوال:

میخواستم بدونم آیا جوش زدن در سن ۲۵ سالگی برای یک دختر به نظر شما می تواند ریشه در بیماری خاصی داشته باشد؟و البته از بین بردن جای جوش با توجه به اینکه جوش زدن ادامه دارد چگونه است؟آیا با خون ىکم خونی یا…در ارتباط است یا نه؟با تشکر

پاسخ: 

باسلام بله جوش در موارد محدودی می تواند ناشی از بیماری داخلی باشد و ارتباطی به کم خونی ندارد وارتباطی به کبد ندارد و ربطی به اصطلاح غلط کثیفی خون ندارد متاسفانه بعضی اشتباهات چنان در جامعه جا افتاده که نمی شود درست کرد .برای بررسی علت بیماری ها مشاوره با پزشک متخصص همان رشته بسیار ضروری است

———————————————————————-

سوال:

باسلام عرض خسته نباشید خدمت شما.

جناب اقای دکتر صداقت من حدود ۶ ماه است که به خاطر رفع جوش صورتم(آکنه) از کپسول استفاده کردم. همین امر باعث شد که جای جوشهایی(لکه ها) که خوب شده  به صورت لکه ها و چاله چوله های قهوه ای رنگ روی صورتم باقی بمونه تابحال دو دوره کرم ترکیبی مخصوص برای درمان لکه ها استفاده کردم ولی خوب نشد. می خواستم بدونم :

۱) آیا میشه با لیزر این لکه ها و چاله چوله هارو از بین برد؟

۲) هزینه لیزر با جدیدترین لیزر فراکسل که خودتون اشاره کردین چقدر میشه؟

با تشکر.

پاسخ:  باسلام لک را با لیزر نمی شود درمان کرد ولی سطح ناهموار را می شود با لیزر صاف نمود . هزینه بستگی وسعت اسکار متفاوت است مثلا یک گونه حدود یکصد و پنجا ه هزار تومان است

———————————————————————-

سوال:

سلام خدمت شما آقای دکتر و دنیاها ممنون به خاطر زحماتتون.آرزو داشتم کاش می تونستم توسط شما درمان بشم ولی حیف که فاصله زیاده.آقای دکتر سوال من در مورد جوش و جای جوش است.در مورد جوش اینکه من در دو طرف صورتم(یکی گونه و دیگری کنار لب) دو جوش کیستیک دارم که بیشتر از ۱ سال هست در صورتم هستند.انواع آنتی بیوتیک هاو مخلول های ترکیبی اثر نداشتن.سفت هستند و با دست کاملا احساس می شن.شنیدم باید تزریق داخل ضایعه تریامینسولون صورت بگیره؟درسته؟؟اگه درسته عوارضش چیه و اینکه جاش باقی می مونه یا نه و آیا می ه بعدش بیرون رفت؟(البته به فرض اینکه درست تزریق بشه) و اگر درست نیست راهش چیه؟البته خیلی غده ا بزرگ نیستند و لی آزارم میدن.و در مورد جای جوش من در صورتم جای جوش فراوان است.هم لکه هم فرو رفتگی.الان جوش کم می زنم.توان لیزر رو ندارم.آیا با لا یه برداری می شه تمام لکه ها و مقداری از فرورفتگی ها رو از بین برد؟من ژوستم سبزه متمیل به روشنه.قربان محبت شما.مرسی

پاسخ:

باسلام بله این هم یک روش درمان است . احتمال فرورفتگی و اتروفی است باید توسط متخصص پوست تزریق شود  تا حدودی می توانید از داروها استفاده کنید اثر کمی دارد

———————————————————————-

سوال:

سلام. من ۲۷ سال دارم از ۲۰ سالگی صورتم جوشهای زیادی زد ۲ سالی هست که درمان رو شروع کردم دکترم گفت که مشکل هورمونی است و قرص های سیپرترون به من داد خوشبختانه دیگه جوش نمیزنم

اما جای جوشام اول فقط قرمز بود ولی الان بصورت فرورفته نمایان شده که وقتی کرم میزنم بیشتر به چشم میاد در ضمن لیزر هم کردم ولی تاثیری نداشته توسط دکتر توسلیان در خانه سفید . لطفا” راهنمایی بفرمائید

پاسخ:

باسلام این گونه اثار باقی مانده از جوش معمولا با دارو بهبود نمی یابد لیزر اربیوم در یک مرکز معتبر توسط متخصص پوست توصیه می شود .البته قبلا باید به کمک پانچ  قسمت های فرو رفته ترمیم شود

———————————————————————-

سوال:

سلام اقای دکتر من از دکوتان استفاده میکنم مدت ۴ ماه که استفاده میکنم

احساس میکنم که چشام ضعیف شده فکر تا الان بیشتراز ۱۵۰ تا خوردم صورتم هم تقریبا دیگه جوش نمیزنه ولی جاهاشون خیلی بد باقی مونده

به نظر شما لیزر درمانی چقدر فایده داره یا برم پلینگ کنم ؟

کدوم بهتره و کدومش هزینه کمتری میبره؟

اصلا به نظر شما من ادامه بدم دکوتان رو ؟

خیلی روحیه منو خراب کرده این صورت لعنتی

خواهشا کمک کنید

پاسخ:

باسلام کاهش دید توسط این دارو ایجاد نمی شود شاید کمی تاری دید بعلت خشکی چشم باشد در مورد جای جوش چند بار توضیح داده شده لیزر موثر تر از پیلینگ است . ازمایشات کنترل انجام دهید و با نظر پزشکتان  در مورد ادامه درمان تصمیم گرفته شود

———————————————————————-

 سوال: 

سلام آقای دکتر .

۲ ماه قبل برای درمان جوش بزرگ روی گونه ام به متخصص پوست مراجعه کردم ایشان آمپول تری آمسینولون استونوئید را با سرنگ داخل جوش تزریق کرد ولی پس از مدتی که جوش از بین رفت چاله ی عمیقی که رنگ آن به سفیدی میزند در گونه ام ظاهر شده

از شما خواهشمندم که در مورد درمان آن راهنمایی بفرمایید و کلا علت آن را توضیح دهید

با تشکر

 

پاسخ:

باسلام این چاله عمیق و بی رنگی بعلت غلظت بالا ی تریامسینولون ایجاد شده است اگر خیلی عمیق نباشد احتمال برگشت خودبخود دارد ولی اگر خیلی عمیق باشد شاید فقط با جراحی قابل اصلاح باشد

———————————————————————-

سوال:

جناب آقای دکتر صداقت پیشه

با سلام. احتراما” خواهشمند است راهنمایی فرمائید؟

- گونه های بنده پر از چاله های ناشی از جای جوش است که بصورت پستی و بلندی به نظر می رسد آیا لیزر راه درمان آن است؟؟

پاسخ:

باسلام چاله های ناشی از جوش تنها با لیزر قابل درمان است . البته باید شما را ببینم اگر شرایط این کار را داشته باشید چون بعضی محدودیت ها برای لیزر وجود دارد

———————————————————————-

سوال:

من صورتم جای جوش زیاد هست می خواستم بپرسم با لیزر می شه لایه برداریش کرد یا نه؟

پاسخ:

یک روش خوب برای درمان جای جوش لیزر است ولی هر روش درمانی باید متناسب با بیمار از جهت سطح دانش واگاهی .انتظاری که از درمان دارد .رنگ بوست وی و زمینه های بیماری قبلی تعیین کرد

———————————————————————-

سوال:

با سلام

من دختری ۲۴ ساله هستم.روی صورتم جای جوش مونده تا حالا ۲ بار میکرو درم انجام دادم نتیجه نداشت. پارسال هم ۲ بار به فاصله ۲ ماه لیزر کردم پوستم سفیده جای جوشهاش بد جوری معلومه الان بعضی جاهاش نسبت به پارسال بیشتر به چشم میزنه بعضی جاههاش بهتر نسبت به قبل.می خواستم بدونم چند درصد لیزر برای جای جوش موثره؟به نظر شما چی کار کنم که پوستم خوب بشه؟ خیلی ممنون ازکمکتون

نویسنده:سمیرا

پاسخ:

باسلام  میکرودرم چندین بار باید انجام دهید. لیزر روش موثر تری است که البته نوع لیزر مهم است جدید ترین لیزر فراکسل است که نتایج خوبی دارد

———————————————————————-

سوال:

با سلام من دختری هستم ۲۳ ساله حدود یک سا ل است که موهای زائد محدودهی چانه ام را لیزر کرده ام وچون مرتب آن ها را با ژیلت اصلاح می کردم ام دوباره تراکم آن ها زیاد شده است ودیگر قادر به ادامهی درمان نیستمآیا متوانم دوباره با انداختن بند ان ها را اصلاح کنم اگر این کار را انجام بدهم مو ها دباره ضمخت نمی شوند؟

پاسخ:

باسلام.استفاده از بند ویا تیغ مشکلی از نظر ایجاد موی زاید ایجاد نمی کند. در دوره درمان با لیزر چو ن باید پایه مو در پوست باشد توصیه می شود از بند و یا موچین استفاده نشود این وسایل مو را ضمخت نمی کنند

———————————————————————-

سوال:

سلام

۲۵ ساله هستم ،‌ حدود یکسال از راکوتان استفاده کردم ، مدتی هم از انواع انتی بیوتیک ها مثل تتراسایکیلین و اکسی تتراسایکیلین استفاده کردم . ۶ جلسه میکرودرم انجام دادم و از انواع کرمهای لایه بردار ، ضد آفتاب ،‌کرم های روز و شب چه ایرانی و چه خارجی استفاده کردم ولی تمام اینها درمان موقتی بودن و جوشگاه های کاملاً‌ مشخص هستند و همچنان جوش می زنم . پیشنهاد شما در این خصوص چیست؟

پاسخ:

البته باید معاینه شوید ،احتمالا با لیزر بشود کاری کرد،یک روز به کلینیک به سیما در توانیر با وقت قبلی تلفنی مراجعه نمایید

———————————————————————-

سوال:

با سلام

پوست چربی دارم که موجب میشد صورتم زیاد جوش بزانه.به مرور این مشکلم با کم شدن چربی صورتم حل شد(البته بدون هیچ داروئی)اما منفضهای پوستم در ناحیه گونه باز مونده یا به اصطلاح ظاهری پرتغالی پیدا کرده ممنون میشم منو برای حل این مشکل راهنمای کنید (۲۶ سال دارم)

پاسخ:

باسلام

برای درمان جای جوش و منافذ پوست بغیر از دارو می توان از لیزر نیز استفاده کرد

———————————————————————-

سوال:

سلام آقای دکتر امیدوارم حالتون خوب باشه خانم هستم و ۲۷ سالمه پوست صورتم نه چربه نه زیاد خشک پوست صورتم قبلا جوش میزد منم اون جوشا رو دستکاری میکردم البته کک مک نشده متاسفانه جاشون مونده یعنی روی گونه هام حفروهای ریزی تشکیل شده به نظر شما باید پوست صورتمو عمل کنم یا اینکه راه دیگه ای هست که خودم انجام بدم چون شنیدم که میشه از سوهان نجاری البته اونی که از همه اشون نرمتره استفاده کنم نظر شما چیه؟ یه سوال دیگه اینکه آیا اونایی که صورتشون چربه دیرترچروک میشه؟به نظر شما استفاده مداوم از کرم برای پوستهای نه زیاد خشک خوبه؟شما چه راه طبیعی برای حفظ رطوبت پوست پیشنهاد میکنین؟

پاسخ:

باسلام

جراحی در درمان اسکار جوش جایی ندارد،درم ابریژن ولیزر کمک کننده است

———————————————————————-

سوال :

با سلام و تشکر من ۲ سال پیش خدمت شما رسیدم برای جای جوش صورتم و ریزش موهام که شما فرمودید اول ریزش موهامو درمان کنم و بعد جای جوش صورتم رو که خدا رو شکر با داروهایی که تجویز فرمودید ریزش موهام کاملا برطرف شد اما جای جوش هام هنوز باقی مانده اند من میکرو درم و سابسیژن و لیزر فراکسل هم انجام دادم اما هیچ کدام موثر نبودن (پوستم سبزست و قابلیت ترمیمش زیاد خوب نیست ) اگه امکان تزریق ژل وجود داره لطفا منو راهنمایی کنید در غیر اینصورت اگه اصلا امکان بهبودی وجود نداره بهم بگید خیلی ممنون.

پاسخ:

باسلام بله یکی از راه های درمانی فرورفتگی های جای جوش تزریق ژل است .فقط در نظر داشته باشید جای جوش هیچگاه کاملا از بین نمی رود باید در نظر داشته باشید با روش های فوق بهتر می شود

 ———————————————————————-

سوال :

وقت بخیر آقای دکتر این سومین باره که به شما ایمیل میدم ولی جوابی دریافت نکردم دختری ۲۲ ساله هستم که ناراحتی معده دارم هر روز که از خواب بلند میشم میبینم صورتم جوش های جدیدی زده و حس میکنم که جوشهای صورتم با ناراحتی معده ام مرتبط باشه جوش هایی هم که صورتم میزنه جاش روی صورتم مثل لکه میمونه لطفا منو راهنمایی کنید چیکار کنم در ضمن چون خیلی در معرض آفتاب قرار میگیرم، پوست صورتم تیره تر شده و سفیدی و شفافیت قبلی رو نداره ممنون میشم راهنماییم کنید

پاسخ:

باسلام  معمولا ارتباطی بین ناراحتی معده و جوش نیست ولی بهرحال اگر چنین چیزی در مورد شما اتفاق افتاده نسبت به درمان ناراحتی معده اقدام نمایید .قاعدتا باید با این اقدام بهبود یابد .در هر حال درمان جوش و جای ان درمان پوستی نیاز دارد

———————————————————————-

سوال:

با سلام. سوال من در مورد موهای زاید بدن می باشد. از اونجا که به نظر می یاد تنها راه درمان موهای زاید لیزر هست و در این کشوری که من زندگی می کنم هزینه این درمان بسیار بالاست می خواستم بپرسم آیا تضمینی وجود داره که این روش دایمی باشه؟ چیزی که من شنیدم اینه که کسانی که پوست روشن با موهای تیره رنگ دارن بهترین کاندید برای این روش هستن ولی من پوست سبزه دارم و نگرانم که این روش برای من جوابگو نباشه. ممنون می شم نظرتون رو لطف کنید.

پاسخ:

باسلام

در پزشکی هیچگاه تضمین وجود ندارد  چون پزشک ،بیمار،دارو ،کلینیک ،پاراکلینیک و……. در پروسه درمان دخیلند بنابراین یک نفر نمی تواند از طرف همه ضمانت بدهد،در مورد رنگ پوست اگر با لیزر پیشرفته و جدید لیزر کنید مشکلی ندارد . اگر به ایران امدید تماس بگیرید من بیماران زیادی داشته ام که از امریکا و کانادا هماهنگی کرده اند و با هزینه نسبتا کم به کمک دستگاه های مرکز ما که بسیار جدید و پیشرفته هستند نتیجه خوبی گرفته اند

———————————————————————-

سوال:

آیا واقعا راهی برای از بین بردن جای جوشهایی که در صورت است که من نیز از قاعده مستثنی نیستم وجود دارد یا خیر.چون یکی از افراد میگفت همه بیماریها ودردها چاره دارد الا جوش که هر کاری هم کنی باز نمیتوانی به طور کامل از بین ببری. آیا حرف این فرد صحت دارد یا خیر؟ضمنا پوست صورتم به داروهای شیمیایی بسیار حساس است آیا چاره ای به غیر از داروهای شیمیایی برای از

پاسخ:

باسلام

در مورد جوش خیلی صحبت شده اگر توقع را متناسب با واقعیات کنید بله استفاده از دارو و لیزر و تکرار درمان نتیجه خواهد داد

———————————————————————-

سوال:

سلام .. من درمورد جای جوش که سوراخ سوراخ میباشد و بعضی جاها در صورت خط انداخته باید چکار کرد

پاسخ:

باسلام

فقط به کمک لیزر می توان تا حدودی ترمیم کرد، در صورت تکرار لیزر نیز نتایج قابل قبول تری ایجاد می شود

———————————————————————-

سوال:

سلام من سوالی داشتم راجع به جای جوش.من تعدادی جوش در صورتم داشتم که بعد از مراجعه به دکتر پوست به من یک محلول و صابون متاکلوربان ۱٪داد.که ۴ ماه استفاده کردم و جوشهام رفت ولی جای آنها بصورت دوندون های سیاه ماند که حتی بعضی هاشون درست مثل خال ان.می خواستم بدونم آیا این دوندون ها ربطی به نسخه دکتر داره یا نه؟در ضمن راه درمانش چیه؟البته دون دون ها روی دماغم بیشتره.کمکم کنید

پاسخ:

باسلام

راجع به جای جوش توضیح داده ام مطالعه کنید ،در موردبرجستگی های سیاه رنگ خیر ربطی به دارو ندارد،ابتدا درمان دارویی با کرم های لایه بردار انجام دهید در صورت لزوم از روش های غیر دارویی استفاده کنید

———————————————————————-

سوال:

دختری هستم ۲۲سالهدردوران نوجوانی در صورتم جوشهای زیادی یه وجود امداکنون نیز صورتم دچاز جوش میشود ولی مشکل اصلی من جای جوشهای قبلی من است درضمن موهای سرم نیز دچار شوره میباشدلطفا مرا راهنمایی بکنید باتشکر

پاسخ:

باسلام

اسکار جوش در صورتیکه فقط تغییر رنگ باشد به کمک دارو قابل درمان است ولی اگر اختلاف سطح ایجاد کرده باشد باید از روش های جراحی مثل سایش پوست ،لایه برداری،لیزر و…استفاده کرد

———————————————————————-

سوال:

با سلام من ۲ بار صورتم را لیزر کرده ام بعد از ۶ ماه فاصله صورتم موی زاید دراورده ایا باید دوباره لیزر کنم؟

پاسخ:

باسلام

بعد از بررسی علت بله باید مجددا لیزر کنید

———————————————————————-

سوال:

با سلام خدمت شما…من ۲ سال پیش به مدت ۷ ماه رواکوتان مصرف کردم…آکنه های صورتم خیلی بهتر شد…اما در حال حاضر روی صورتم جای آکنه به صورت لکه های قهوه ایی باقی مونده…میخواستم سوال کنم که لیزر تا چند در صد جای آکنه ها رو از بین می بره؟ و اینکه شما برای بهتر شدن این وضعیت چه صابون و کرمی رو پیشنهاد میکنید؟ من در حال حاضر از صابون Peeling Loofah-Kappus و کرم Seagull 15% A.H.A استفاده میکنم…با تشکر

پاسخ:

باسلام

لیزر روی جای جوش موثر است ولی روی لک باقیمانده از جوش خیلی موثر نیست ولی با دارو قابل درمان است

———————————————————————-

سوال:

سلام من یک پسر چهار ساله دارم که دو ماه پیش یک جراحی برای جدا سازی انگشتان سوم و چهارم دستش انجام داده است ولی اثر بخیه شده باقی است.ایاممکن است با جراحی لیزر پوست دستش صاف شود؟

پاسخ:

باسلام

بله با لیزر می توان اثر بخیه را کاهش داد و پوست را صاف نمود

———————————————————————-

سوال:

با سلام پاهای من بر اثر تیغ جوش زیر پوستی داشت وبا موچین انها را کندم و حالا جاشون مونده و ناراحتم میکنه ۲۱ سال دارم ومیخواستم ببینم قابل درمان هست یا نه ؟قبلا پزشک برام الکل و ترتینیین تجویز کردن اما تاثیری نداشت ممنون میشم راهنماییم کنین خدا قوت و دست مریزاد

پاسخ:

باسلام

درمان جای جوش امکان پذیر است فقط حوصله و پی گیری می خواهد

———————————————————————-

سوال:

با سلام . آیا رفع مو های زاید با لیزر همیشگی است.

پاسخ:

باسلام

بله ، فعلاً بهترین درمان برای موی زاید است، در صورتیکه توصیه های پزشکتان هم مورد توجه قرار گیرد از تشکیل موی جدید هم جلوگیری میشود

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
همه چیز درباره زیبایی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 481
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 29
  • تعداد اعضا : 108
  • آی پی امروز : 132
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 245
  • باردید دیروز : 189
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 768
  • بازدید ماه : 768
  • بازدید سال : 37,652
  • بازدید کلی : 379,134
  • کدهای اختصاصی