loading...
زیبایی نیوز
آخرین ارسال های انجمن
زیبایی نیوز بازدید : 384 پنجشنبه 28 دی 1391 نظرات (0)

شامپوها بر اساس نوع مو به چرب، معمولی و خشک تقسیم می‌شوند. موهای چرب باید هر روز، موهای معمولی یک روز در میان و موهای خشک دو سه روز در میان شسته شوند.

شامپوها غالبا حاوی دترجانت، عامل کف زا، غلیظ کننده، حالت دهنده، متعادل کننده PH، اضافه کننده ها و مشتقات دیگر مثل نرم کننده، عطر دهنده و نگهدارنده ها هستند.

اکثر فرمول های شامپوها شبیه به هم است و تنها تفاوت در نوع رنگ و بوی شامپو می باشد.

نکات مهمی وجود دارد که باید به آن دقت شود، شامل: تاریخ تولید، تاریخ انقضاء، داشتن پروانه بهره برداری و مجوز از وزارت بهداشت.

شامپو برای مو‌های چرب، باید دارای قدرت پاک کنندکی بیشتر و روغن کمتر باشد. شامپو برای موهای خشک، دارای مقداری نرم کننده است.

زیبایی نیوز بازدید : 380 پنجشنبه 28 دی 1391 نظرات (0)

هر کسی آرزو دارد موهایی زیبا و درخشان داشته باشد و شاید به همین دلیل هر روز انواع جدید شامپو و تقویت‌کننده‌ موها را در بازار می‌بینیم. پژوهشگران آمریکایی می‌گویند تغذیه مناسب می‌تواند بهترین راه برای جلوگیری از ریزش موها و تقویتشان شود…


زیبایی نیوز بازدید : 370 پنجشنبه 28 دی 1391 نظرات (0)

نگاه متخصص پوست و مو/ دکتر مجتبی امیری/ استادیار دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله

 

توصیه می‌شود برای پاکیزگی مو و رفع آلودگی‌ها و چربی‌های ترشح‌شده از سطح پوست و سلول‌های مرده (لایه شاخی پوست)، موهایتان را با شامپو بشویید نه صابون زیرا واکنش ترکیب صابون با املاح حاوی کلسیم، باعث ایجاد رسوب روی ساقه و تیره‌شدن رنگ مو می‏شود…

 چربی روی مو و کف سر به‌وسیله سورفاکتا‌نت‌ها از بین می‌رود. سورفاکتانت‌ها ترکیب‌های موجود در شامپو هستند که با ایجاد کف، باعث پاکیزگی مو می‌شوند.

زیبایی نیوز بازدید : 245 پنجشنبه 28 دی 1391 نظرات (0)

در میان آرایشگران اصطلاحی وجود دارد که می‌گویند «رنگ، رنگ را باز نمی‌کند» اما در صورتی که آرایشگری توانایی و مهارت لازم را داشته باشد، می‌تواند بدون پودردکلره و با استفاده از اکسیدان و رنگ موی مناسب، رنگ موی تیره‌ای را به پایه روشن درآورد. نکته مهم این کار هم دقت در انتخاب رنگ و اکسیدان است…

زیبایی نیوز بازدید : 289 پنجشنبه 28 دی 1391 نظرات (0)

تقریباً همه خانم‌ها می‌دانند برای تغییر رنگ موهای تیره و روشن کردن آن باید از بی‌رنگ‌کننده‌ها استفاده کنند. (البته بعضی آرایشگران بدون دکلره مو را روشن میکنند) در آرایشگاه‌ها با دو شیوه محصولات روشن‌کننده را روی مو قرار می‌دهند؛ روش اول که قدیمی‌تر است، استفاده از کلاه پلاستیکی مخصوص است…

زیبایی نیوز بازدید : 342 پنجشنبه 28 دی 1391 نظرات (0)

دلیل اصلی ریزش مو چیست؟

هر شاخه از موی سر انسان دارای یک سیکل رشدی می باشد که به طور ژنتیکی برای آن طراحی شده و این سیکل شامل رشد، پیری و ریزش است. به طور متوسط روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ مو می ریزد، البته در افراد مختلف متفاوت است. همچنان که یک مو می ریزد موی جدید جای آن را می گیرد.مشکل زمانی آغاز می شود که موهای ریزش یافته بیشتر و سریعتر از موهای رویش یافته جدید باشد و یا رشد موهای جدید ضعیف شود. در این حالت پس از مدتی از تعداد کل موها کاسته شده و فرد متوجه کاهش حجم موهایش می شود. این علت اصلی ریزش مو می باشد. در واقع عوامل مختلفی می توانند بر سیکل رشد اثر کرده و باعث ریزش موقت یا دائمی آن شوند.

زیبایی نیوز بازدید : 10915 پنجشنبه 28 دی 1391 نظرات (2)

دوستان گرامی جهت مشاهده پرسش و پاسخ های کامل این بخش به انجمن پوست مراجعه نمایید.


بروی لینک زیر کلیک کنید


سوال : سلام پسری ۲۶ساله،مجرد و دانشجو هستم. یک سالی هست که با نمونه برداری از ران پایم مشخص شد درماتیت دارم که با کرم تریامسینولون استوناید ۱٫% جوش های بازو، پاهایم کاملا خوب شد اما قرمزی،کیست ها،جوش های صورتم همچنان باقی است(بالای ۲ ابرو، دور دهانم، گونه هام) و به توصیه دکترم کرمی را که ذکر کردم می مالم و درحال حاضر کرم Elocon pomat .1% را مصرف می کنم. به تازگی به یادآوردم که این علائم صورتم، دقیقاً پارسال از زمانی شروع شد که یک بسته تیغ جدید خریدم و شروع به استفاده کردم. آیا دانستن این مطلب باعث عوض شدن کرم های تجویزی دکتر می شود و تاثیری دارد که دوباره به دکتر مراجعه کنم یا خیر؟ تورو خداجواب بدید

پاسخ : سلام نه داروتان را ادامه بدید ولی از مواردی که باعث تشدید میشه پرهیز کنید  [ ۱۳۹۱-۰۵-۰۲ ۱۳:۴۶:۴۸ ]

زیبایی نیوز بازدید : 505 پنجشنبه 28 دی 1391 نظرات (0)

 

پوست و موهر تار مو از یکسری سلول مرده که شامل پروتئینی به نام کراتین (Keratin) می شود، درست شده است. این پروتئین به خاطر وجود غده ای است که کاملاً زیر سطح پوست قرار دارد. این غده ها عامل اصلی رشد مو هستند و هر فرد حدود پنج میلیون از آنها دارد که حدود ۱۰۰ هزار تای آن زیر پوست سر قرار دارد. انتهای هر یک از این غده ها، سلول های زنده ای وجود دارد که در حال تجزیه شدن است. این سلول ها به آرامی به سطح پوست می رسند و به محض اینکه به سطح پوست رسیدند، می میرند تا بتوانند آنچه را که شما به عنوان مو می بینید، به وجود بیاورند. تعداد این غده ها با افزایش سن کم می شود و چنانچه بر اثر عواملی از بین برود، دیگر موی جدیدی رشد نمی کند.
زیبایی نیوز بازدید : 233 دوشنبه 25 دی 1391 نظرات (0)

 

تقویت مو

متخصصان پوست و مو تاکید دارند رژیم غذایی نقش بسیار موثری در حفظ سلامت موها ایفا می‌کند.

 

موهای هر فرد در حالت طبیعی ماهیانه 3 تا 5/3 سانتیمتر رشد می‌کند و کلید اصلی رشد موی جدید، پوست و یا رشد ناخن‌ها منوط به تغذیه صحیح و سالم است. اگر تغذیه شما سالم باشد، سلول‌های سالم و قوی‌تری در سراسر بدن تولید خواهد شد.

 رژیم غذایی سرشار از پروتئین و آهن می‌تواند کیفیت مو را به طور آشکار تحت تاثیر قرار دهد.

 

در این برنامه فهرستی از 9 ماده غذایی عنوان شده که موجب افزایش و تقویت رشد موها می‌شوند. این مواد غذایی عبارتند از:

زیبایی نیوز بازدید : 190 دوشنبه 25 دی 1391 نظرات (0)

همیشه ابروها را به سوی بالا شانه کرده و مرتب کنید تا به طورطبیعی به شکلی قوس دار در بیایند.

1 - همیشه ابروها را به سوی بالا شانه کرده و مرتب کنید تا به طور طبیعی به شکلی قوس دار در بیایند.

2 - مراقب شکل ابرو باشید. ابروها باید از بالای مجرای اشکی شروع و در بالاترین نقطه پشت چشم تیز شده و در گوشه بیرونی چشم پایان یابند. بسیاری از خانم ها اشتباه کرده و مو های این قسمت از ابروها را بر می دارند ولی این کار باعث می شود که ابروها اریب شده و شما همیشه به نظر عصبانی و اخمو بیایید.

تعداد صفحات : 6

درباره ما
Profile Pic
همه چیز درباره زیبایی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 481
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 21
  • تعداد اعضا : 108
  • آی پی امروز : 95
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 187
  • باردید دیروز : 189
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 710
  • بازدید ماه : 710
  • بازدید سال : 37,594
  • بازدید کلی : 379,076
  • کدهای اختصاصی