loading...
زیبایی نیوز
آخرین ارسال های انجمن
زیبایی نیوز بازدید : 246 سه شنبه 05 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
از همان روزی که مراقبت از پوستتان را آغاز می کنید، تغییراتی در آن ایجاد می شود که ممکن است برخی از آنها در درازمدت اثر خود را نشان دهند. اگر از سنین پایین در برابر نور مستقیم خورشید از پوست‌تان محافظت کنید، چند سال بعد متوجه می‌شوید که همین مسأله چقدر به جوان ماندن پوستتان کمک می کند. بنابراین مراقبت‌های پوستی خود را از همین حالا شروع کنید؛ حتی اگر دیگر جوان نیستید. 

دهه بیست زندگی (۱۰-۲۰ سالگی)  در سنین نوجوانی و دهه بیست زندگی خود سعی کنید چاق نشوید؛ چرا که چاق شدن در این سنین شما را شبیه یک دختر نوجوان نشان نمی دهد، بلکه بیشتر شبیه یک زن جوان می‌شوید. از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید بپرهیزید و در صورت لزوم از کلاه، کرم ضدآفتاب و عینک آفتابی استفاده کنید. نورخورشید همراه با تغییرات هورمونی مخصوص این دوره و آسیب‌های ناشی از مصرف مینوسایکلین، تتراسایکلین و سایر آنتی‌بیوتیک‌های مشابه شما را در معرض خطر «ملازما» قرار می دهد. ملازما یعنی تجمع رنگدانه‌های قهوه‌ا ی روی گونه‌ها و فک، در این دهه برخی از خطوط به صورت محو بالای ابروها و اطراف چشم‌ها ایجاد می‌شوند. ممکن است شما متوجه آنها نباشید، ولی همین خطوط در سال‌های بعد پررنگ‌ تر و نمایان‌ تر می‌شوند.

برای رهایی از جوش‌های مربوط به دوران نوجوانی می‌توانید با اجازه پزشک‌تان از لیزر درمانی و یا آکوتان استفاده کنید. مشکلات مربوط به «ملازما» (به وجود آمدن رنگدانه‌های قهوه‌ای روی گونه) را نیز می‌توان با لایه‌ برداری پوست برطرف کرد. استفاده از سفیدکننده‌های پوست در مورد این لکه‌های قهوه‌ای تأثیری نداشته و کمکی به از بین رفتن آنها نمی‌کنند. در حدامکان در برابر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و در مواقعی که مجبورید، ضدآفتاب را فراموش نکنید؛ چرا که احتمال پیدایش ملازما را کاهش می‌دهد و لکه‌های قبلی را کم‌ رنگ‌ تر و محوتر می‌کند. در این دهه از زندگی کم‌کم استفاده از محصولات مراقبت از پوست را شروع کرده و دست‌کم هفته‌ای دوبار آنها را مصرف کنید. مرطوب‌ کننده بدون چربی و روغن برای مواقعی که پوست‌تان زیاد جوش می‌زند، پیشنهاد می‌شود.

دهه سی شما هنوز هم در نخستین سال‌های جوانی‌ به سر می‌برید و هنوز هنگام نگاه کردن در آیینه، چهره‌تان را پیر و خسته نمی‌بینید. کم‌کم چین و چروک‌های دور لب و چشم‌ها زیاد می‌شوند و ممکن است در اثر بی‌توجهی این چین و چروک‌ها را خیلی زود روی پوستتان مشاهده کنید. نقاط قهوه‌ای و لکه‌ها نیز بیشتر شده و در اطراف بینی، رگ‌های ریز قرمز (رگ‌های خونی) بیشتر از قبل پدیدار می‌شوند. در این دهه خطوط موازی بین ابروها نمایان و خطوط خنده بین بینی و لب نیز عمیق‌تر می‌شوند برای برطرف کردن رگ‌های قرمز دوربینی، می‌توانید از لیزردرمانی استفاده کنید. عجله نکنید الآن زمان مناسبی برای استفاده از بوتاکس و سایر درمان‌ها برای دوباره جوان سازی پوست نیست. با آنکه برخی از متخصصان می‌گویند بهتر است از اواخر دهه بیست و اوایل دهه سی جوان‌سازی پوست شروع شود، اما بیشتر متخصصان پوست این نظریه را قبول ندارند و استفاده از این محصولات را در این سنین مجاز نمی‌دانند. همچنان از کرم‌های ضدآفتاب و دست‌ کم هفته‌ ای سه بار از محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید اگر در دهه بیست از مرطوب‌کننده‌های فاقد چربی استفاده می‌کردید، در این دهه از مرطوب‌ کننده‌هایی که مقداری کمی چربی دارند استفاده نمایید.

دهه چهل در این دهه خطوط روی چهره در اطراف لب بالایی کاملاً شکل گرفته‌اند، به خصوص اگر عادت به سیگار کشیدن داشته باشید. اگر در دهه قبل به مصرف کرم ضدآفتاب توجهی نمی‌کردید، در این دوره آسیب‌های ناشی از نور مستقیم خورشید روی پوست‌تان را به طور کامل و آشکار مشاهده می‌کنید. خطوط روی پیشانی، اطراف بینی و لب و چشم‌ها زیاد و خط خنده‌ تان بلندتر و عمیق‌تر می‌شود. استفاده از پُرکننده‌های خطوط، لایه‌ برداری شیمیایی، آرام‌کننده‌های (ریلکسر) عضلات و ماهیچه‌های صورت و لیزر درمانی باعث کاهش این خطوط و چین و چروک‌ها می‌شوند. در این دهه بهتر است شب‌ها کرم شب روی پوست صورت‌تان بمالید. محصولات شب تأثیر خوبی روی پوست می‌گذارند و باعث بهبودی آن می‌شوند؛ چرا که بدن شب‌ها فرایند جوان‌سازی پوست را انجام می‌دهد. در ضمن، شب‌ها کمتر در معرض انواع آلودگی‌ها و میکروب‌ها قرار  دارید بهتر است محصولات مراقبت از پوست حاوی آنتی‌اکسیدان‌های بیشتر باشند. همچنین از مرطوب کننده‌های غلیظ‌تر (چرب‌ تر) استفاده کنید.

دهه پنجاه و بالاتر در این دهه، پوست شما کم‌‌کم آویزان و شل می‌شود. آسیب‌های ناشی از نورخورشید در دهه قبل باعث کاهش کلاژن پوست و از بین رفتن خاصیت ارتجاعی آن می‌گردد. برخی از چربی‌های ضروری پوست تجزیه شده و به همین دلیل پوست نازک‌تر و رگ‌های خونی زیرپوست بیشتر نمایان می‌شوند. سطح استروژن بدن نیز روبه‌کاهش است، بنابراین پوست رطوبت مورد نیازش را کم‌کم از دست داده، خشک‌تر می‌شود و در نتیجه، چین و چروک‌ها افزایش می‌یابند. در شصت سالگی شیوه‌های جوان‌سازی پوست که می‌توانستید در سال‌های قبل از آنها استفاده کنید، چندان تأثیری روی پوست شما نخواهند داشت؛ چرا که دیگر دیر شده است؛ اما عمل جراحی کشیدن پوست صورت را می‌توانید انجام دهید. این کار نیاز به صرف هزینه بیشتری دارد. بعد از شستشوی صورت، از مرطوب‌کننده نسبتاً چرب استفاده کرده و تمام روزهای هفته از محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید. همچنین میوه بیشتری بخورید. در این سنین خانم‌ها با دیدن افزایش چین و چروک‌های پوست بیشتر به فکر از بین بردن آنها می‌افتند؛ اما نباید در خرید محصولات مراقبت از پوست زیاده‌ روی کنند. استفاده از انواع محصولات مختلف و ترکیب آنها با یکدیگر باعث حساسیت بیشتر پوست و قرمزی آن می‌شود و به طور کلی پوست را بدتر می‌کند. شاید تنها چیزی که نیاز داشته باشید، یک مرطوب‌کننده با SPF 30 باشد. این مرطو ب‌کننده را روزها استفاده کنید و یک مرطوب‌کننده برای شب‌ها. نیازی به استفاده از محصولات گران‌قیمت نیست؛ فقط به محتویات آنها توجه کنید تا اجزا و ترکیبات طبیعی داشته باشند. می‌توانید از روش‌های تزریقی برای پر کردن خطوط عمیق چهره نیز استفاده کنید. تغییرات هورمونی در این سال‌ها بسیار بیشتر از قبل می‌شوند. از دست دادن هورمون‌ها روی کلاژن در خاصیت ارتجاعی پوست اثر می‌گذارد و باعث کاهش چربی پوست می‌شود؛ به همین دلیل استفاده از محصولات پوستی با چربی بیشتری توصیه می‌گردد تا خشکی پوست کاهش یابد. افزایش التهابات بدن باعث تولید بیشتر رادیکال‌های آزاد شده سلول‌ها بیشتر آسیب می‌بینند. فرایند پیری، فرایندی غیرقابل پیشگیری است و شاید پذیرفتن این تغییرات در ظاهرتان سخت باشد؛ اما برخی از این تغییرات را می‌توان کنترل و روند آنها را کندتر کرد.

تحریریه دنیای سلامت

زیبــا شــو دات کام

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
همه چیز درباره زیبایی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 481
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 56
  • تعداد اعضا : 108
  • آی پی امروز : 93
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 116
  • باردید دیروز : 253
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,358
  • بازدید ماه : 1,358
  • بازدید سال : 38,242
  • بازدید کلی : 379,724
  • کدهای اختصاصی