loading...
زیبایی نیوز
آخرین ارسال های انجمن
زیبایی نیوز بازدید : 257 دوشنبه 04 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

صدف نیوز: وقتي كه علت ايجاد چين و چروك‌هاي پوست را بدانيد، راحت‌تر با علائم پيري مقابله يا از آنها جلوگيري مي‌كنيد. اگر فقط چند لحظه داخل يك داروخانه قدم بزنيد، متوجه سيل عظيمي از انواع لوسيون‌ها، سرم‌ها، كرم‌ها و ساير محصولات پوستي و زيبايي ديگر مي‌شويد كه همگي قول مي‌دهند چين و چروك‌ها، لك‌ها و نواقص ديگر را از پوست شما دور كنند. حتي اگر جزء افرادي باشيد كه استفاده از كرم ضد آفتاب را فراموش نمي‌كنند، باز هم چيزهاي زيادي هستند كه بايد از آنها اطلاع بياييد. برخي از حقايق مربوط به پوست باعث تعجب شما مي‌شوند. اگر اين حقايق را كه احتمالاً تا به حال نشنيده‌ايد، بدانيد، اين مقاله را بخوانيد:

تابش نور خورشيد
اگر در شرايطي هستيد كه هر روز چند ساعتي را در ماشين‌تان مي‌گذرانيد، بدانيد اشعه‌هاي زيانبار نور خورشيد اشعه‌هاي (UVA) كه باعث افزايش چين و چروك‌هاي پوست مي‌شوند، به راحتي از شيشه اتومبيل عبور كرده و به پوست‌تان نفوذ مي‌كنند. فرقي نمي‌كند كه يك روز تابستاني باشد يا نه. بهترين راه براي محافظت از پوست، در برابر اين آسيب‌ها، استفاده مرتب از كرم ضد آفتاب است.

 خطوط اخم و مشكلات بينايي
مهم‌ترين دلايل ايجاد چين و چروك‌ها، افزايش سن و تابش نور مستقيم خورشيد روي پوست و آسيب‌هاي ناشي از آن است. اما وجود چين و چروك‌هاي روي پيشاني و بين ابروها و در واقع خطوط اخم، مي‌توانند نشان‌دهنده مشكل بينايي چشم‌ها باشند. بنابراين اگر اين مشكل را برطرف سازيد، ماهيچه‌هاي چشم ديگر به سختي فعاليت نمي‌كنند و راحت‌تر وظايف خود را انجام مي‌دهند و اين خطوط عميق نيز كمتر و محوتر مي‌شوند.

 مرطوب نگه داشتن پوست
همه ما مي‌دانيم كه بايد هر روز مقدار كافي آب دريافت كنيم تا تمام ارگان‌هاي بدن خوب كار كنند. نوشيدن اين مايع زندگي بخش روي پوست نيز تاثير مستقيم دارد. وقتي كه پوست خود را مرطوب و خنك نگه مي‌داريد، نرم‌تر مي‌شود. پوست‌هاي خشك و كم آب سريع‌تر چروك مي‌خورند و معمولاً كدر و مات به نظر مي‌رسند و خطوط چهره سريع‌تر روي آنها نمايان مي‌شوند. آب مي‌تواند سموم اضافي بدن را دفع كند. تجمع اين سموم در بدن باعث ايجاد تغييرات منفي روي بدن و پوست مي‌شود.

 كلاژن
كلاژن از بخش‌هاي اصلي پوست است كه باعث نرمي و انعطاف‌پذيري آن مي‌شود.
افزايش توليد كلاژن‌هاي جديد، سبب مي‌شود پوست سفت‌تر، پُرتر و محكم‌تر به نظر برسد و به همين ترتيب چين و چروك‌هاي آن كاهش يابد. معمولاً لوسيون‌ها حاوي اجزايي مثل ويتامين C، پپتيدها، اسيدهاي هيدروكسي آلفا و رتينوئيدها هستند كه همگي باعث تحريك سلول‌ها براي افزايش توليد كلاژن مي‌شوند.

 خوابيدن به يك سمت بدن
وقتي كه سن و سال‌تان رو به افزايش مي‌رود و كم‌كم مفهوم پيري را تجربه مي‌كنيد، ارتباط بافت و كلاژن در صورت شما ديگر مثل سابق محكم نيست؛ بنابراين وقتي كه فقط به يك سمت صورت و بدن مي‌خوابيد، بعد از مدتي نسبتاً طولاني، پوست شما به شدت پرس و در هم كوبيده مي‌شود. قرار گرفتن مداوم صورت روي بالش و فشرده شدن آن باعث افزايش چين و چروك‌ها روي يك طرف پوست مي‌شود. بنابراين اگر عادت كنيد فقط به يك سمت نخوابيد و حالت خود را در طول شب تغيير دهيد، تا حدودي از افزايش اين نوع چين و چروك‌ها جلوگيري خواهيد كرد. حتي بهتر است به پشت خوابيدن را تمرين كنيد.

ژنتيك
چين و چروك‌هاي پوست اغلب ريشه‌هاي ژنتيكي دارند و افزايش و عميق‌تر شدن آنها بسيار تحت تاثير ژنتيك است. به پدر و مادر خود نگاه كنيد، متوجه شويد كه بروز و افزايش چين و چروك‌ها و ساير علائم پيري، مثل آويزان شدن صورت، گردن و چانه چه زماني در شما اتفاق خواهد افتاد. بهترين راه براي به تعويق انداختن زمان پيدايش چين و چروك‌ها، يا جلوگيري از افزايش آنها، محافظت از پوست در برابر نور خورشيد و استفاده از كرم ضد آفتاب حاوي روي و دي‌اكسيد تيتانيوم است.

مواد غذايي با رنگ‌هاي روشن
غذاها و ميوه‌هايي كه رنگ‌هاي شاد و روشن دارند، مثل تمشك، زغال اخته، فلفل قرمز، اسفناج و ... حاوي آنتي‌اكسيدان‌هايي هستند كه به سلول‌هاي پوستي كمك مي‌كنند تا از خود در برابر آسيب‌هاي محيطي بهتر دفاع كنند و به همين ترتيب پوست انعطاف‌پذيرتر، نرم‌تر و درخشان‌تر به نظر برسد. هر چه پوست شما سالم‌تر باشد، چين و چروك‌هاي كمتري روي آن ظاهر مي‌شود؛ زيرا فرصتي براي آويزان شدن و چروكيدگي ندارد. به‌عنوان يك قانون كلي مي‌توان گفت: يك رژيم غذايي سالم به سلامت قلب بيشتر كمك مي‌كند. چنين رژيمي حاوي ويتامين‌هاي C بيشتري است (مثل چاي سبز و سويا) و نه تنها براي قلب مفيد است، بلكه به سلامت پوست نيز كمك مي‌كند.

 نقش حركات صورت
علاوه بر ژنتيك و سن و سال، برخي حركات تكراي صورت نيز تنش مهمي در چروكيده به نظر رسيدن پوست دارند. حركاتي مثل چين انداختن ابروها، اخم كردن، بالا انداختن ابروها و چين انداختن پيشاني، عميق خنديدن، بالا بردن گوشه لب و هر گونه حالت و حركت عضلات صورت كه به هنگام تعجب، عصبانيت، سوال كردن و مواقع ديگر بروز مي‌كند، باعث مي‌شود چين و چروك‌ها شكل بگيرند و هر كدام در جايگاه خود مستقر شوند. معمولاً بهترين راه درمان اين چروك‌هاي عميق پوستي، تزريق بوتاكس است. شايد عادت به انجام اين حركات داشته باشيد، ولي هنوز از چروك‌هاي عميق روي چهره‌تان خبري نباشد. در واقع بروز اين نوع از چين و چروك‌ها چند سال طول مي‌كشد و شما فرصت كافي داريد كه عادت خود را تغيير دهيد و يا اينكه با نوشيدن آب بيشتر، پوست‌تان را شاداب نگه داريد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
همه چیز درباره زیبایی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 481
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 58
  • تعداد اعضا : 108
  • آی پی امروز : 103
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 133
  • باردید دیروز : 253
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,375
  • بازدید ماه : 1,375
  • بازدید سال : 38,259
  • بازدید کلی : 379,741
  • کدهای اختصاصی